Antagningspoäng för Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet
Programkod: LNU-71002HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 14.84 | 15.06 | 0.55 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 14.14 | 14.30 | 0.50 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 14.84 i urvalsgrupp BI, 15.06 i urvalsgrupp BII och 0.55 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
390
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
50
Under HT2018 sökte 390 personer till Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet varav 63 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 24 var män och 66 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 14 var män och 36 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 27% män och 73% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 15.40 | 15.56 | 0.65 | 0.00 | |
Urval 2 | 15.15 | 15.46 | 0.65 |
För höstterminen år 2017 hade Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 15.40 i urvalsgrupp BI, 15.56 i urvalsgrupp BII och 0.65 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
506
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
50
Under HT2017 sökte 506 personer till Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet varav 62 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 19 var män och 71 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 11 var män och 39 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 21% män och 79% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.32 | 16.98 | 0.90 | 0.00 | |
Urval 2 | 15.97 | 15.54 | 0.85 |
För höstterminen år 2016 hade Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 16.32 i urvalsgrupp BI, 16.98 i urvalsgrupp BII och 0.90 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
502
Antagna urval 1
65
Antagna urval 2
45
Under HT2016 sökte 502 personer till Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet varav 92 i första hand. Totalt antogs 65 personer i det första urvalet varav 36 var män och 29 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 45 personer varav 26 var män och 19 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 56% män och 44% kvinnor. Detta innebär att utbildningen hade en majoritet män för denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.30 | 16.88 | 0.80 | 0.00 | |
Urval 2 | 17.20 | 16.88 | 0.80 |
För höstterminen år 2015 hade Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 17.30 i urvalsgrupp BI, 16.88 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
676
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
50
Under HT2015 sökte 676 personer till Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet varav 126 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 15 var män och 74 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 10 var män och 39 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 18% män och 81% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.15 | 16.95 | 0.80 | 0.00 | |
Urval 2 | 16.90 | 16.95 | 0.80 |
För höstterminen år 2014 hade Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 17.15 i urvalsgrupp BI, 16.95 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
675
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
60
Under HT2014 sökte 675 personer till Detaljhandel och Service Management vid Linnéuniversitetet varav 122 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 15 var män och 75 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 60 personer varav 14 var män och 46 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 19% män och 81% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng LinnéuniversitetetAndra utbildningar i Kalmar, Växjö