Antagningspoäng för Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet
Programkod: LNU-71013HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.69 | 15.90 | 0.95 | 0.00 | |
Urval 2 | 15.65 | 15.52 | 0.80 |
För höstterminen år 2017 hade Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 16.69 i urvalsgrupp BI, 15.90 i urvalsgrupp BII och 0.95 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
842
Antagna urval 1
70
Antagna urval 2
55
Under HT2017 sökte 842 personer till Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet varav 53 i första hand. Totalt antogs 70 personer i det första urvalet varav 32 var män och 37 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 55 personer varav 29 var män och 25 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 49% män och 50% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.93 | 16.27 | 0.95 | 0.00 | |
Urval 2 | 16.46 | 16.27 | 0.85 |
För höstterminen år 2016 hade Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 16.93 i urvalsgrupp BI, 16.27 i urvalsgrupp BII och 0.95 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
994
Antagna urval 1
80
Antagna urval 2
55
Under HT2016 sökte 994 personer till Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet varav 67 i första hand. Totalt antogs 80 personer i det första urvalet varav 34 var män och 46 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 55 personer varav 25 var män och 30 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 44% män och 56% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.35 | 16.70 | 1.00 | 0.00 | |
Urval 2 | 17.35 | 16.35 | 0.95 |
För höstterminen år 2015 hade Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 17.35 i urvalsgrupp BI, 16.70 i urvalsgrupp BII och 1.00 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
1255
Antagna urval 1
80
Antagna urval 2
50
Under HT2015 sökte 1255 personer till Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet varav 89 i första hand. Totalt antogs 80 personer i det första urvalet varav 29 var män och 49 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 16 var män och 33 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 35% män och 63% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.70 | 17.90 | 0.95 | 0.00 | |
Urval 2 | 17.30 | 17.35 | 0.90 |
För höstterminen år 2014 hade Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 17.70 i urvalsgrupp BI, 17.90 i urvalsgrupp BII och 0.95 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
1218
Antagna urval 1
80
Antagna urval 2
50
Under HT2014 sökte 1218 personer till Ekonomprogrammet, inriktning marknadsföring vid Linnéuniversitetet varav 62 i första hand. Totalt antogs 80 personer i det första urvalet varav 31 var män och 46 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 26 var män och 23 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 44% män och 53% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng LinnéuniversitetetAndra utbildningar i Kalmar, Växjö