Antagningspoäng för International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet
Programkod: LNU-71008HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 15.46 | 16.86 | 0.60 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 13.27 | 16.12 | 0.60 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 15.46 i urvalsgrupp BI, 16.86 i urvalsgrupp BII och 0.60 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
493
Antagna urval 1
85
Antagna urval 2
50
Under HT2018 sökte 493 personer till International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet varav 46 i första hand. Totalt antogs 85 personer i det första urvalet varav 40 var män och 40 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 22 var män och 23 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 46% män och 47% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 15.42 | 15.83 | 0.65 | 0.00 | |
Urval 2 | 14.65 | 15.83 | 0.65 |
För höstterminen år 2017 hade International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 15.42 i urvalsgrupp BI, 15.83 i urvalsgrupp BII och 0.65 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
454
Antagna urval 1
85
Antagna urval 2
50
Under HT2017 sökte 454 personer till International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet varav 43 i första hand. Totalt antogs 85 personer i det första urvalet varav 40 var män och 42 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 50 personer varav 22 var män och 26 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 46% män och 50% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.60 | 15.74 | 0.80 | 0.00 | |
Urval 2 | 16.25 | 19.21 | 0.80 |
För höstterminen år 2016 hade International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 16.60 i urvalsgrupp BI, 15.74 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
387
Antagna urval 1
50
Antagna urval 2
25
Under HT2016 sökte 387 personer till International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet varav 42 i första hand. Totalt antogs 50 personer i det första urvalet varav 22 var män och 26 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 25 personer varav 11 var män och 14 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 44% män och 53% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.70 | 16.54 | 0.80 | 0.00 | |
Urval 2 | 16.77 | 16.81 | 0.80 |
För höstterminen år 2015 hade International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 16.70 i urvalsgrupp BI, 16.54 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
487
Antagna urval 1
55
Antagna urval 2
30
Under HT2015 sökte 487 personer till International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet varav 58 i första hand. Totalt antogs 55 personer i det första urvalet varav 20 var män och 33 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 30 personer varav 14 var män och 14 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 40% män och 55% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.75 | 16.20 | 0.80 | 0.00 | |
Urval 2 | 16.60 | 15.93 | 0.80 |
För höstterminen år 2014 hade International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 16.75 i urvalsgrupp BI, 16.20 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
405
Antagna urval 1
50
Antagna urval 2
30
Under HT2014 sökte 405 personer till International Sales and Marketing vid Linnéuniversitetet varav 53 i första hand. Totalt antogs 50 personer i det första urvalet varav 18 var män och 30 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 30 personer varav 12 var män och 17 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 38% män och 59% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng LinnéuniversitetetAndra utbildningar i Kalmar, Växjö