Antagningspoäng för Marknadsföringsprogrammet vid Linnéuniversitetet
Programkod: LNU-01824HT2020
Antagningspoäng för HT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 14.72 | 15.04 | 0.25 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2020 hade Marknadsföringsprogrammet vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 14.72 i urvalsgrupp BI, 15.04 i urvalsgrupp BII och 0.25 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2020
Totalt antal sökande
338
Antagna urval 1
70
Antagna urval 2
56
Under HT2020 sökte 338 personer till Marknadsföringsprogrammet vid Linnéuniversitetet varav 41 i första hand. Totalt antogs 70 personer i det första urvalet varav 34 var män och 34 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 56 personer varav 27 var män och 27 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 48% män och 48% kvinnor. Utbildningen hade en helt jämn könsfördelning.
Antagningspoäng LinnéuniversitetetAndra utbildningar i Kalmar, Växjö