Antagningspoäng för Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet
Programkod: LU-80452HT2020
Antagningspoäng för HT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.55 | 18.27 | 0.75 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 16.66 | 17.14 | 0.75 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2020 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 17.55 i urvalsgrupp BI, 18.27 i urvalsgrupp BII och 0.75 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2020
Totalt antal sökande
648
Antagna urval 1
115
Antagna urval 2
85
Under HT2020 sökte 648 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 126 i första hand. Totalt antogs 115 personer i det första urvalet varav 26 var män och 88 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 20 var män och 64 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 23% män och 76% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2019
Antagningspoäng för HT2019
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.60 | 17.25 | 0.80 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 15.61 | 16.68 | 0.65 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2019 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 17.60 i urvalsgrupp BI, 17.25 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2019
Totalt antal sökande
502
Antagna urval 1
105
Antagna urval 2
95
Under HT2019 sökte 502 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 99 i första hand. Totalt antogs 105 personer i det första urvalet varav 27 var män och 78 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 95 personer varav 33 var män och 62 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 30% män och 70% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.11 | 17.70 | 0.90 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 16.81 | 17.55 | 0.80 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 18.11 i urvalsgrupp BI, 17.70 i urvalsgrupp BII och 0.90 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
740
Antagna urval 1
120
Antagna urval 2
110
Under HT2018 sökte 740 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 141 i första hand. Totalt antogs 120 personer i det första urvalet varav 34 var män och 86 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 110 personer varav 29 var män och 81 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 27% män och 73% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.20 | 18.20 | 1.00 | 3.00 | |
Urval 2 | 16.92 | 17.69 | 0.95 |
För höstterminen år 2017 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 18.20 i urvalsgrupp BI, 18.20 i urvalsgrupp BII och 1.00 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 3.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
1042
Antagna urval 1
155
Antagna urval 2
145
Under HT2017 sökte 1042 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 216 i första hand. Totalt antogs 155 personer i det första urvalet varav 35 var män och 118 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 145 personer varav 41 var män och 103 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 25% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.60 | 17.89 | 1.00 | 2.00 | |
Urval 2 | 17.80 | 17.40 | 0.90 | 2.00 |
För höstterminen år 2016 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 18.60 i urvalsgrupp BI, 17.89 i urvalsgrupp BII och 1.00 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 2.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
978
Antagna urval 1
150
Antagna urval 2
130
Under HT2016 sökte 978 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 241 i första hand. Totalt antogs 150 personer i det första urvalet varav 34 var män och 116 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 130 personer varav 22 var män och 108 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 20% män och 80% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.00 | 18.85 | 1.05 | 0.00 | |
Urval 2 | 18.80 | 17.04 | 1.00 | 3.00 |
För höstterminen år 2015 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 19.00 i urvalsgrupp BI, 18.85 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
1004
Antagna urval 1
110
Antagna urval 2
100
Under HT2015 sökte 1004 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 237 i första hand. Totalt antogs 110 personer i det första urvalet varav 20 var män och 90 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 100 personer varav 19 var män och 81 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 19% män och 81% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.60 | 18.94 | 1.05 | 0.00 | |
Urval 2 | 19.25 | 18.50 | 1.00 |
För höstterminen år 2014 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 19.60 i urvalsgrupp BI, 18.94 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
988
Antagna urval 1
110
Antagna urval 2
100
Under HT2014 sökte 988 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 239 i första hand. Totalt antogs 110 personer i det första urvalet varav 24 var män och 85 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 100 personer varav 25 var män och 75 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 23% män och 76% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Lunds universitetAndra utbildningar i Lund