Antagningspoäng för Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet

Programkod: LU-80452

HT2017

Antagningspoäng för HT2017

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 18.20 18.20 1.00 3.00
Urval 2 16.92 17.69 0.95
För höstterminen år 2017 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 18.20 i urvalsgrupp BI, 18.20 i urvalsgrupp BII och 1.00 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 3.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2017

Totalt antal sökande

1042

Antagna urval 1

155

Antagna urval 2

145

Under HT2017 sökte 1042 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 216 i första hand. Totalt antogs 155 personer i det första urvalet varav 35 var män och 118 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 145 personer varav 41 var män och 103 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 25% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

HT2016

Antagningspoäng för HT2016

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 18.60 17.89 1.00 2.00
Urval 2 17.80 17.40 0.90 2.00
För höstterminen år 2016 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 18.60 i urvalsgrupp BI, 17.89 i urvalsgrupp BII och 1.00 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 2.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2016

Totalt antal sökande

978

Antagna urval 1

150

Antagna urval 2

130

Under HT2016 sökte 978 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 241 i första hand. Totalt antogs 150 personer i det första urvalet varav 34 var män och 116 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 130 personer varav 22 var män och 108 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 20% män och 80% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

HT2015

Antagningspoäng för HT2015

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 19.00 18.85 1.05 0.00
Urval 2 18.80 17.04 1.00 3.00
För höstterminen år 2015 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 19.00 i urvalsgrupp BI, 18.85 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2015

Totalt antal sökande

1004

Antagna urval 1

110

Antagna urval 2

100

Under HT2015 sökte 1004 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 237 i första hand. Totalt antogs 110 personer i det första urvalet varav 20 var män och 90 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 100 personer varav 19 var män och 81 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 19% män och 81% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

HT2014

Antagningspoäng för HT2014

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 19.60 18.94 1.05 0.00
Urval 2 19.25 18.50 1.00
För höstterminen år 2014 hade Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet antagningspoängen 19.60 i urvalsgrupp BI, 18.94 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2014

Totalt antal sökande

988

Antagna urval 1

110

Antagna urval 2

100

Under HT2014 sökte 988 personer till Kandidatprogram i Service Management, Retail Management vid Lunds universitet varav 239 i första hand. Totalt antogs 110 personer i det första urvalet varav 24 var män och 85 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 100 personer varav 25 var män och 75 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 23% män och 76% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Lunds universitet

Andra utbildningar i Lund