Antagningspoäng för Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet
Programkod: SU-31099HT2020
Antagningspoäng för HT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.32 | 19.81 | 1.05 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 18.75 | 19.44 | 0.95 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2020 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.32 i urvalsgrupp BI, 19.81 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2020
Totalt antal sökande
1328
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
85
Under HT2020 sökte 1328 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet varav 339 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 20 var män och 66 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 17 var män och 64 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 21% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
VT2020
Antagningspoäng för VT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.22 | 18.15 | 1.00 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 17.23 | 17.31 | 0.95 | 0.00 | 0.00 |
För vårterminen år 2020 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 18.22 i urvalsgrupp BI, 18.15 i urvalsgrupp BII och 1.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för VT2020
Totalt antal sökande
950
Antagna urval 1
100
Antagna urval 2
85
Under VT2020 sökte 950 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet varav 245 i första hand. Totalt antogs 100 personer i det första urvalet varav 23 var män och 77 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 19 var män och 66 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 23% män och 77% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2019
Antagningspoäng för HT2019
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.85 | 20.15 | 1.05 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 18.39 | 20.15 | 1.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2019 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 18.85 i urvalsgrupp BI, 20.15 i urvalsgrupp BII och 1.05 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2019
Totalt antal sökande
1094
Antagna urval 1
100
Antagna urval 2
85
Under HT2019 sökte 1094 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet varav 254 i första hand. Totalt antogs 100 personer i det första urvalet varav 20 var män och 79 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 20 var män och 64 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 22% män och 77% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.59 | 18.81 | 1.10 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 17.70 | 18.70 | 1.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 18.59 i urvalsgrupp BI, 18.81 i urvalsgrupp BII och 1.10 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
1367
Antagna urval 1
95
Antagna urval 2
90
Under HT2018 sökte 1367 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet varav 243 i första hand. Totalt antogs 95 personer i det första urvalet varav 21 var män och 70 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 90 personer varav 20 var män och 67 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 22% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.38 | 19.46 | 1.20 | 0.00 | |
Urval 2 | 18.58 | 19.46 | 1.15 |
För höstterminen år 2017 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.38 i urvalsgrupp BI, 19.46 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
1169
Antagna urval 1
70
Antagna urval 2
65
Under HT2017 sökte 1169 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet varav 223 i första hand. Totalt antogs 70 personer i det första urvalet varav 12 var män och 56 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 65 personer varav 12 var män och 53 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 18% män och 81% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 20.00 | 20.13 | 1.20 | 0.00 | |
Urval 2 | 19.10 | 19.90 | 1.20 |
För höstterminen år 2016 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet antagningspoängen 20.00 i urvalsgrupp BI, 20.13 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
1248
Antagna urval 1
70
Antagna urval 2
65
Under HT2016 sökte 1248 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation (GI) vid Stockholms universitet varav 190 i första hand. Totalt antogs 70 personer i det första urvalet varav 10 var män och 56 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 65 personer varav 13 var män och 50 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 17% män och 79% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Stockholms universitetAndra utbildningar i Stockholm