Antagningspoäng för Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet

Programkod: SU-43350

HT2017

Antagningspoäng för HT2017

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 19.30 18.65 1.15 4.00
Urval 2 19.00 18.25 1.10 4.00
För höstterminen år 2017 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.30 i urvalsgrupp BI, 18.65 i urvalsgrupp BII och 1.15 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2017

Totalt antal sökande

1513

Antagna urval 1

86

Antagna urval 2

78

Under HT2017 sökte 1513 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 271 i första hand. Totalt antogs 86 personer i det första urvalet varav 25 var män och 60 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 78 personer varav 20 var män och 57 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 27% män och 71% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

HT2016

Antagningspoäng för HT2016

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 19.80 19.52 1.20 3.00
Urval 2 19.20 18.68 1.20
För höstterminen år 2016 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.80 i urvalsgrupp BI, 19.52 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 3.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2016

Totalt antal sökande

1586

Antagna urval 1

80

Antagna urval 2

75

Under HT2016 sökte 1586 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 300 i första hand. Totalt antogs 80 personer i det första urvalet varav 25 var män och 55 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 75 personer varav 24 var män och 51 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 32% män och 68% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

HT2015

Antagningspoäng för HT2015

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 19.80 19.79 1.20 4.00
Urval 2 19.30 18.95 1.15 4.00
För höstterminen år 2015 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.80 i urvalsgrupp BI, 19.79 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2015

Totalt antal sökande

1656

Antagna urval 1

84

Antagna urval 2

77

Under HT2015 sökte 1656 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 288 i första hand. Totalt antogs 84 personer i det första urvalet varav 26 var män och 55 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 77 personer varav 23 var män och 51 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 30% män och 66% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.

HT2014

Antagningspoäng för HT2014

Urval BI BII HP SA BF
Urval 1 19.80 18.90 1.20 4.00
Urval 2 19.10 18.42 1.15 4.00
För höstterminen år 2014 hade Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet antagningspoängen 19.80 i urvalsgrupp BI, 18.90 i urvalsgrupp BII och 1.20 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.

Antagningsstatistik för HT2014

Totalt antal sökande

1640

Antagna urval 1

90

Antagna urval 2

85

Under HT2014 sökte 1640 personer till Kandidatprogram i marknadskommunikation och IT vid Stockholms universitet varav 338 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 29 var män och 60 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 32 var män och 52 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 35% män och 64% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Stockholms universitet

Andra utbildningar i Stockholm