Antagningspoäng för Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping
Programkod: HJ-52032HT2020
Antagningspoäng för HT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.33 | 18.40 | 0.00 | 0.00 | 4.00 |
Urval 2 | 17.03 | 17.45 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2020 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.33 i urvalsgrupp BI, 18.40 i urvalsgrupp BII och 0.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 4.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2020
Totalt antal sökande
628
Antagna urval 1
71
Antagna urval 2
70
Under HT2020 sökte 628 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 110 i första hand. Totalt antogs 71 personer i det första urvalet varav 23 var män och 45 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 70 personer varav 25 var män och 42 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 34% män och 62% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2019
Antagningspoäng för HT2019
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.86 | 17.69 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 15.60 | 16.30 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2019 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 17.86 i urvalsgrupp BI, 17.69 i urvalsgrupp BII och 0.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2019
Totalt antal sökande
586
Antagna urval 1
63
Antagna urval 2
63
Under HT2019 sökte 586 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 94 i första hand. Totalt antogs 63 personer i det första urvalet varav 20 var män och 42 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 63 personer varav 26 var män och 33 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 37% män och 60% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.65 | 18.11 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 17.90 | 17.09 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.65 i urvalsgrupp BI, 18.11 i urvalsgrupp BII och 0.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
810
Antagna urval 1
45
Antagna urval 2
45
Under HT2018 sökte 810 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 110 i första hand. Totalt antogs 45 personer i det första urvalet varav 16 var män och 29 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 45 personer varav 20 var män och 25 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 40% män och 60% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.65 | 18.07 | 0.00 | ||
Urval 2 | 17.90 | 17.65 |
För höstterminen år 2017 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.65 i urvalsgrupp BI, 18.07 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
895
Antagna urval 1
60
Antagna urval 2
52
Under HT2017 sökte 895 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 134 i första hand. Totalt antogs 60 personer i det första urvalet varav 17 var män och 43 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 52 personer varav 12 var män och 40 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 26% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.08 | 18.45 | 0.00 | ||
Urval 2 | 17.70 | 17.85 |
För höstterminen år 2016 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.08 i urvalsgrupp BI, 18.45 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
959
Antagna urval 1
91
Antagna urval 2
75
Under HT2016 sökte 959 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 135 i första hand. Totalt antogs 91 personer i det första urvalet varav 27 var män och 63 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 75 personer varav 24 var män och 51 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 31% män och 69% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.25 | 17.53 | 0.00 | ||
Urval 2 | 18.20 | 16.88 |
För höstterminen år 2015 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.25 i urvalsgrupp BI, 17.53 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
1062
Antagna urval 1
111
Antagna urval 2
93
Under HT2015 sökte 1062 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 132 i första hand. Totalt antogs 111 personer i det första urvalet varav 37 var män och 73 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 93 personer varav 27 var män och 65 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 31% män och 68% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.10 | 18.85 | 0.00 | ||
Urval 2 | 18.40 | 18.24 |
För höstterminen år 2014 hade Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 19.10 i urvalsgrupp BI, 18.85 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
852
Antagna urval 1
60
Antagna urval 2
55
Under HT2014 sökte 852 personer till Marketing Management, kandidatprogrammet vid Högskolan i Jönköping varav 110 i första hand. Totalt antogs 60 personer i det första urvalet varav 24 var män och 36 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 55 personer varav 21 var män och 34 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 39% män och 61% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Högskolan i JönköpingAndra utbildningar i Jönköping