Antagningspoäng för Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping
Programkod: HJ-52060HT2019
Antagningspoäng för HT2019
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.97 | 20.05 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 19.95 | 20.05 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2019 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 19.97 i urvalsgrupp BI, 20.05 i urvalsgrupp BII och 0.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2019
Totalt antal sökande
551
Antagna urval 1
45
Antagna urval 2
36
Under HT2019 sökte 551 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 82 i första hand. Totalt antogs 45 personer i det första urvalet varav 9 var män och 36 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 36 personer varav 8 var män och 28 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 21% män och 79% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.91 | 17.40 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 18.71 | 16.05 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.91 i urvalsgrupp BI, 17.40 i urvalsgrupp BII och 0.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
741
Antagna urval 1
36
Antagna urval 2
31
Under HT2018 sökte 741 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 76 i första hand. Totalt antogs 36 personer i det första urvalet varav 7 var män och 28 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 31 personer varav 6 var män och 24 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 19% män och 78% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.06 | 17.32 | 0.00 | ||
Urval 2 | 18.48 | 16.79 |
För höstterminen år 2017 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 19.06 i urvalsgrupp BI, 17.32 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
821
Antagna urval 1
35
Antagna urval 2
30
Under HT2017 sökte 821 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 97 i första hand. Totalt antogs 35 personer i det första urvalet varav 4 var män och 30 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 30 personer varav 4 var män och 25 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 12% män och 85% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.80 | 18.30 | 0.00 | ||
Urval 2 | 18.80 | 18.30 |
För höstterminen år 2016 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.80 i urvalsgrupp BI, 18.30 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
831
Antagna urval 1
31
Antagna urval 2
26
Under HT2016 sökte 831 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 91 i första hand. Totalt antogs 31 personer i det första urvalet varav 7 var män och 24 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 26 personer varav 5 var män och 21 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 21% män och 79% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.40 | 17.90 | 0.00 | ||
Urval 2 | 18.40 | 17.20 |
För höstterminen år 2015 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 19.40 i urvalsgrupp BI, 17.90 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
721
Antagna urval 1
34
Antagna urval 2
31
Under HT2015 sökte 721 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 84 i första hand. Totalt antogs 34 personer i det första urvalet varav 6 var män och 28 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 31 personer varav 5 var män och 26 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 17% män och 83% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 19.30 | 19.88 | 0.00 | ||
Urval 2 | 19.10 | 19.88 |
För höstterminen år 2014 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 19.30 i urvalsgrupp BI, 19.88 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
731
Antagna urval 1
37
Antagna urval 2
31
Under HT2014 sökte 731 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Marknadskommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 72 i första hand. Totalt antogs 37 personer i det första urvalet varav 7 var män och 30 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 31 personer varav 6 var män och 25 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 19% män och 81% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Högskolan i JönköpingAndra utbildningar i Jönköping