Antagningspoäng för Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping
Programkod: HJ-52062HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.13 | 16.50 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Urval 2 | 16.61 | 15.80 | 0.00 | 0.00 | 0.00 |
Höstterminen år 2018 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.13 i urvalsgrupp BI, 16.50 i urvalsgrupp BII och 0.00 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 0.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
438
Antagna urval 1
42
Antagna urval 2
34
Under HT2018 sökte 438 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 26 i första hand. Totalt antogs 42 personer i det första urvalet varav 10 var män och 32 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 34 personer varav 10 var män och 24 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 26% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.80 | 16.95 | 4.00 | ||
Urval 2 | 17.28 | 15.94 | 2.50 |
För höstterminen år 2017 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 17.80 i urvalsgrupp BI, 16.95 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
537
Antagna urval 1
40
Antagna urval 2
33
Under HT2017 sökte 537 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 30 i första hand. Totalt antogs 40 personer i det första urvalet varav 8 var män och 31 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 33 personer varav 10 var män och 23 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 25% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.05 | 17.10 | 0.00 | ||
Urval 2 | 17.00 | 16.10 |
För höstterminen år 2016 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.05 i urvalsgrupp BI, 17.10 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
471
Antagna urval 1
40
Antagna urval 2
33
Under HT2016 sökte 471 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 16 i första hand. Totalt antogs 40 personer i det första urvalet varav 10 var män och 30 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 33 personer varav 9 var män och 24 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 26% män och 74% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2015
Antagningspoäng för HT2015
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.10 | 16.89 | 0.00 | ||
Urval 2 | 16.70 | 15.57 |
För höstterminen år 2015 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 18.10 i urvalsgrupp BI, 16.89 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2015
Totalt antal sökande
402
Antagna urval 1
38
Antagna urval 2
31
Under HT2015 sökte 402 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 20 i första hand. Totalt antogs 38 personer i det första urvalet varav 12 var män och 26 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 31 personer varav 12 var män och 19 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 35% män och 65% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2014
Antagningspoäng för HT2014
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.85 | 17.20 | 0.00 | ||
Urval 2 | 16.90 | 15.38 |
För höstterminen år 2014 hade Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping antagningspoängen 17.85 i urvalsgrupp BI, 17.20 i urvalsgrupp BII och i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 0.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2014
Totalt antal sökande
372
Antagna urval 1
37
Antagna urval 2
31
Under HT2014 sökte 372 personer till Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet, Strategisk kommunikation vid Högskolan i Jönköping varav 17 i första hand. Totalt antogs 37 personer i det första urvalet varav 12 var män och 25 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 31 personer varav 11 var män och 20 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 34% män och 66% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Högskolan i JönköpingAndra utbildningar i Jönköping