Antagningspoäng för Inrednings- och Butikskommunikation vid Linnéuniversitetet
Programkod: LNU-71007HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 18.85 | 17.50 | 0.90 | 4.00 | |
Urval 2 | 17.60 | 16.13 | 0.75 |
För höstterminen år 2016 hade Inrednings- och Butikskommunikation vid Linnéuniversitetet antagningspoängen 18.85 i urvalsgrupp BI, 17.50 i urvalsgrupp BII och 0.90 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
627
Antagna urval 1
40
Antagna urval 2
35
Under HT2016 sökte 627 personer till Inrednings- och Butikskommunikation vid Linnéuniversitetet varav 173 i första hand. Totalt antogs 40 personer i det första urvalet varav 2 var män och 38 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 35 personer varav 2 var män och 33 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 5% män och 95% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng LinnéuniversitetetAndra utbildningar i Kalmar, Växjö