Antagningspoäng för Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola
Programkod: MDH-43810HT2020
Antagningspoäng för HT2020
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.15 | 15.78 | 0.60 | 0.00 | 3.50 |
Urval 2 | 15.31 | 15.65 | 0.45 | 0.00 | 3.50 |
Höstterminen år 2020 hade Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola antagningspoängen 16.15 i urvalsgrupp BI, 15.78 i urvalsgrupp BII och 0.60 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 3.50 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2020
Totalt antal sökande
535
Antagna urval 1
110
Antagna urval 2
100
Under HT2020 sökte 535 personer till Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola varav 122 i första hand. Totalt antogs 110 personer i det första urvalet varav 37 var män och 73 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 100 personer varav 37 var män och 63 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 35% män och 65% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2019
Antagningspoäng för HT2019
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.58 | 16.20 | 0.60 | 0.00 | 3.50 |
Urval 2 | 15.68 | 16.20 | 0.45 | 0.00 | 3.00 |
Höstterminen år 2019 hade Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola antagningspoängen 16.58 i urvalsgrupp BI, 16.20 i urvalsgrupp BII och 0.60 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 3.50 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2019
Totalt antal sökande
518
Antagna urval 1
100
Antagna urval 2
85
Under HT2019 sökte 518 personer till Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola varav 139 i första hand. Totalt antogs 100 personer i det första urvalet varav 35 var män och 65 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 85 personer varav 33 var män och 52 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 37% män och 63% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2018
Antagningspoäng för HT2018
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.77 | 16.46 | 0.75 | 0.00 | 4.00 |
Urval 2 | 16.27 | 16.41 | 0.70 | 0.00 | 4.00 |
Höstterminen år 2018 hade Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola antagningspoängen 16.77 i urvalsgrupp BI, 16.46 i urvalsgrupp BII och 0.75 i urvalsgrupp HP. I urvalsgrupperna BF och SA hade utbildningen 4.00 respektive 0.00 i antagningspoäng.
Antagningsstatistik för HT2018
Totalt antal sökande
673
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
75
Under HT2018 sökte 673 personer till Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola varav 179 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 32 var män och 57 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 75 personer varav 27 var män och 48 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 36% män och 64% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2017
Antagningspoäng för HT2017
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 16.87 | 17.10 | 0.80 | 4.00 | |
Urval 2 | 16.55 | 16.67 | 0.75 | 4.00 |
För höstterminen år 2017 hade Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola antagningspoängen 16.87 i urvalsgrupp BI, 17.10 i urvalsgrupp BII och 0.80 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2017
Totalt antal sökande
770
Antagna urval 1
90
Antagna urval 2
75
Under HT2017 sökte 770 personer till Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola varav 182 i första hand. Totalt antogs 90 personer i det första urvalet varav 27 var män och 62 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 75 personer varav 27 var män och 47 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 33% män och 66% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
HT2016
Antagningspoäng för HT2016
Urval | BI | BII | HP | SA | BF |
---|---|---|---|---|---|
Urval 1 | 17.45 | 16.79 | 0.85 | 4.00 | |
Urval 2 | 16.46 | 16.30 | 0.70 | 4.00 |
För höstterminen år 2016 hade Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola antagningspoängen 17.45 i urvalsgrupp BI, 16.79 i urvalsgrupp BII och 0.85 i urvalsgrupp HP. Antagningspoängen för urvalsgruppen BF var 4.00 medan data saknades för urvalsgrupp SA.
Antagningsstatistik för HT2016
Totalt antal sökande
916
Antagna urval 1
120
Antagna urval 2
120
Under HT2016 sökte 916 personer till Internationella marknadsföringsprogrammet Allmän inriktning vid Mälardalens högskola varav 223 i första hand. Totalt antogs 120 personer i det första urvalet varav 39 var män och 80 var kvinnor. I det andra urvalet antogs 120 personer varav 30 var män och 90 var kvinnor. Totalt sett hade denna termin en könsfördelning om 29% män och 71% kvinnor. Utbildningen hade alltså en majoritet kvinnor denna termin.
Antagningspoäng Mälardalens högskolaAndra utbildningar i Västerås, Eskilstuna